ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням зборів суддів
№ 6 від 13.06.2016 р.
КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ
Новотроїцького районного суду Херсонської області
на 2016- 2020 рр.
Вступ
1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду .
2. Ресурси для здійснення комунікації і проблеми, які потребують вирішення.
3. Стан зв'язків суду з громадськістю.
4. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії суду.Цільова аудиторія комунікаційної діяльності суду.
5.Форми і засоби комунікації (канали зв'язків) з цільовими аудиторіями.
6. План комунікаційних заходів Новотроїцького районного суду та апарату суду на 2016-2020 рр.
7. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності.
Вступ
Комунікаційна стратегія Новотроїцького районного суду є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, яка включає в себе чіткий план дій покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Законодавчим підгрунттям розробки комунікаційної стратегії Новотроїцького районного суду є Конституція України, Кодекс суддівської етики, Закон України “Про судоустрій та статус суддів”, Закон України “Про доступ до публічної інформації”, Стратегія розвитку судової системи в Україні на 2015-2020 роки, затверджена 11.12.2014 року, Рішення № 62 від 05.06.2015 року Ради суддів України «Щодо спілкування з журналістами», Рекомендації Міжнародної конференції «Зміцнення довіри до судової влади через покращення взаємної комунікації» ( м. Київ, 24-25 лютого 2015 року), Кодекс професійної етики українського журналіста прийнятий на Х з»їзді Національної спілки журналістів України (квітень 2002 року), Концепція комунікації судової влади України, підготовлена у відповідності до Мадридських принципів щодо зв'язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю.
Головна мета комунікаційної стратегії суду – створити позитивний імідж про діяльність суду та сприяти співпраці між судом , ЗМІ, громадянами, громадськими організаціями та суспільством в цілому.
Пріоритетними завданнями комунікаційної стратегії суду є: забезпечення прозорості діяльності суду, підвищення його авторитету в суспільстві, а також престижу роботи в суді.
Контроль і координацію комунікаційної діяльності суду здійснює голова суду.
Відповідальний за виконання – заступник керівника суду по розгляду звернень громадян та керівник апарату суду який взаємодіє із засобами масової інформації.
Новотроїцький районний суд має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадження сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через ЗМІ.
На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи. Унаслідок цього вдалося досягти надання якісних та професійних послуг громадянам.
Функції забезпечення комунікаційної діяльності суду покладено відповідно до посадової інструкції на заступника керівника з розгляду звернень громадян та керівника апарату який взаємодіє із засобами масової інформації.
Новотроїцький районний суд здійснює свою комунікаційну діяльність у двох напрямках – внутрішньому та зовнішньому.
Внутрішній напрямок включає в себе роботу з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних та комунікативних навиків, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду.
Зовнішній напрямок – це прозоре інформування про роботу суду, налагодження співпраці між судом та ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади та суспільством.
Зовнішня комунікація суду реалізується за допомогою таких засобів:
1. Здійснення постійного моніторингу висвітлення діяльності Новотроїцького районного суду в ЗМІ.
2 Оприлюднення інформації про заходи, які відбуваються в суді на офіційному веб-сайті, а також проведення роботи по його оновленню.
3.Проведення таємного анкетування відвідувачів;
4.Аналіз надходження запитів про надання публічної інформації, що надходять у письмовій формі чи будь-якими іншими засобами зв'язку ( поштою, факсом, електронною поштою);
5.В міру необхідності забезпечення підготовки та поширення матеріалів про діяльність суду, надсилання у відповідні видання офіційних заяв, спростувань, роз'яснень у зв'язку із публікаціями про діяльність суду.
6. Аналіз телефонних дзвінків, які надходять до суду;
7. Оновлення інформаційних стендів із зразками заяв, розрахункових рахунків суду.
8. Встановлення графіку прийому громадян керівництвом суду.
9. Підвищення рівня правової освіти населення шляхом інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків.
Актуальним питанням діяльності суду залишається забезпечення суддів і працівників апарату суду належними умовами праці (комп»ютерною технікою), тому що в жодного судді та помічника не має комп»ютера, всі працюють на особистій оргтехніці, а також відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя. В суді є лише один зал судового засідання, який використовують чотири судді і ще ведеться відео конференція з іншими судами, що приносить незручності в здійснені правосуддя.
Також необхідно створити громадянам із обмеженими фізичними можливостями і відвідувачам вільний, безперешкоджений доступ до приміщення суду.
Будівля суду потребує реконструкції, а саме добудови другого поверху, для створення ще одного залу судового засідання та кабінетів для працівників апарату.
Не сприяє налагодженню постійного діалогу суду з громадськістю і низький рівень загальної правової культури населення. Тому при визначенні стану здійснення правосуддя необхідно враховувати не тільки статистичні дані щодо навантаження та обсягу роботи суддів та працівників суду , а й реальні потреби громадян, які звертаються до суду і хочуть реалізувати своє право на судовий захист ефективно й у визначені законом строки.
Актуальною проблемою постає використання методів , що визначають якість судових послуг через показники суб'єктивних оцінок судового розгляду особами, що є безпосередніми учасниками процесів.
Важливою метою комунікаційної стратегії суду є налагодження співпраці з місцевою газетою такою як «Трудова слава».
Важливим напрямком роботи із громадськістю є організація круглих столів та конференцій за для обговорення найактуальніших проблем .
4. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії суду. Цільова аудиторія комунікаційної діяльності суду.
Мета комунікаційної стратегії Новотроїцького районного суду – формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи Новотроїцького районного суду, як ланки системи і загалом підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основними цілями комунікаційної стратегії є:
- зміцнення незалежності та самостійності суддів та судової гілки влади;
- збільшення фінансування та підвищення ефективності використання ресурсів;
- відновлення довіри суспільства;
- професіоналізм та досконалість в роботі;
- відновлення довіри суспільства;
- дотримання засад доброчесності у здійсненні правосуддя;
- довіра громадкості;
- доступ до правосуддя;
- використання інноваційних технологій та поліпшення судового процесу.
Цільовою аудиторією комунікаційної діяльності Новотроїцького районного суду є:
внутрішні:
- професійні судді;
- працівники суду.
зовнішні:
- громадяни: учасники судових процесів (позивачі, відповідачі тощо) та особи, які потребують судового захисту; громадяни, які не є безпосередніми учасниками судового процесу; окремі категорії громадян, інтереси яких можуть бути представлені громадськими організаціями (інваліди, діти війни тощо);
- посадові особи органів виконавчої влади,
- посадові особи місцевих органів влади;
- правозахисні організації;
- працівники ЗМІ;
- студентство.
Аналізуючи вибір каналів зв'язку із цільовою аудиторією необхідно обов'язково враховувати специфіку кожної окремої групи.
Найбільш численною та різноманітною є група громадян , отже, для неї краще обрати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.
Канали зв'язків із громадськістю:
1) проведення опитування громадян;
2) надання інформації через веб-сайт суду;
3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою.
Каналами комунікації зі ЗМІ може бути:
1) проведення семінарів, круглих столів, брифінгів, конференцій;
2) надання інформації через веб-сайт суду;
3)розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;
4) організація інтерв'ю з керівництвом
Каналами комунікації із представниками суб'єктів владних повноважень можуть бути:
1) надання інформації через веб-сайт суду;
2) участь у спільних нарадах, зустрічах, тощо.
3) обмін інформацією шляхом офіційного листування.
Обираючи засоби зв'язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризації роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.
Канали зв'язків зі студентством:
1) надання інформації через веб-сайт суду;
2) проведення «Днів відкритих дверей»
3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціальностей.
6. План комунікаційних заходів Новотроїцького районного суду та апарату суду на 2016-2020 рр (внутрішня і зовнішня комунікація)
№ |
Назва заходу |
Цільова аудиторія на яку направлений захід |
Орієнтована дата проведення |
Очікуваний результат |
Примітка |
1. |
Створення/Налагодження системи оперативного обміну інформацією з професійних та ін. питань діяльності суду та судової системи загалом |
судді та працівники суду |
постійно |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позиції з питань діяльності суду |
відповідальні - голова суду –Соляник Н.І. |
2. |
Оновлення Інтернет сторінки суду |
громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядування |
постійно |
швидке, оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду |
відповідальний – головний спеціаліст з інформаційних технологій Шлома Р.І. |
3. |
Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, правозахисні організації |
в міру необхідності , у зв'язку із новими змінами в законодавстві |
зменшення черг громадян до загальної канцелярії суду для отримання інформації, швидкість та доступність отримання громадянами інформації |
відповідальний – керівник апарату Карецька І.М. |
4. |
Організація виступів, інтерв'ю керівництва суду, суддів з актуальних питань |
громадяни регіону, у випадку конкретного питання – відповідні цільові групи |
за домовленістю |
презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду |
відповідальний – Карецька І.М. |
5. |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них |
цільові аудиторії, які визначаються за результатами моніторингу |
постійно |
оперативне реагування дозволяє уникнути недостовірності інформації, що може розміщуватися в ЗМІ щодо роботи суду, передбачає можливість її спростування |
відповідальний – Карецька І.М. |
6. |
Проведення «Днів відкритих дверей» |
студенти, школярі |
один раз на рік |
надання інформації про особливості роботи в суді, підвищення довіри до суду |
відповідальний – Карецька І.М. |
7 |
Проведення опитування громадян-відвідувачів з питань, що стосуються оцінки та ефективності діяльності суду |
відвідувачі суду |
один раз на рік |
оцінка довіри до діяльності суду, отримання інформації про недоліки роботи з метою їх подальшого усунення |
відповідальні – Карецька І.М. Данько А.Ф. |
8. |
Проведення конференцій , круглих столів, виробничих нарад |
судді, представники ЗМІ, представники органів державної влади, адвокати, громадські організації |
в міру необхідності |
інформування про роботу суду , демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду |
відповідальний –Соляник Н.І. |
9. |
Проходження студентами вищих навчальних закладів України практики у суді |
студенти юридичних спеціальностей |
на постійній основі |
популяризація роботи в суді, підвищення рівня професії юриста |
відповідальний – Карецька І.М. |
7. Оочікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності:
За результатами реалізації Комунікаційної стратегії Новотроїцького районного суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету суду шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.
Громадяни мають сприймати суди як установи, що покликані захищати їх права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено на підставі норм закону.
Основні результатами , які повинні бути досягнуті:
- наявність зворотного зв'язку з цільовими групами та громадськістю загалом;
- підвищення рівня правової обізнаності населення та ЗМІ;
- налагодження сталих зв’язків зі ЗМІ з метою оперативного висвітлення діяльності суду;
- підвищення рівня зацікавленості громадян, насамперед молодих юристів . у роботі в суді.